BLOG MOTRIO
Unele dintre cele mai interesante lucruri din lumea autovehiculelor se referă la pneuri: cum poate suporta un pneu de 100 de ori greutatea sa fără să se spargă? De ce banda de rulare are canale? Pneurile au fost mereu negre?
Iată 8 lucruri interesante despre pneuri pe care poate nu le știați și câteva trucuri pentru a le crește durata de viață.
CUPRINS
8 lucruri interesante despre pneuri, care nu trebuie ratat
- Ce susține, de fapt, greutatea unui autovehicul?
- Pneurile au fost mereu negre?
- De ce banda de rulare are canale?
- Cum știu dacă banda de rulare este uzată sau nu?
- Ortografie: „pneu” în engleză se scrie „tire” sau „tyre”?
- Cel mai mare pneu din lume
- Pneuri de artilerie: în anii 1900, nu erau folosite doar de către soldați
- Care este legătura între lego și pneuri?
Întreținerea pneurilor: iată cum puteți crește durata de viață a acestora
- Menținerea în stare perfectă a pneurilor
- Echilibrarea pneurilor
- Valve
- Alegerea pneurilor potrivite în funcție de anotimp
Ce susține, de fapt, greutatea unui autovehicul?
Faptul că întreaga greutate a autovehiculului este susținută doar de pneuri reprezintă o concepție greșită: greutatea este susținută, de fapt, de aerul din pneuri. Ne dăm seama de acest lucru doar atunci când pneul este perforat: fără aer, pneul nu mai poate fi utilizat.
Pneurile au fost mereu negre?
Categoric nu. Iată unul dintre cele 8 lucruri interesante despre pneuri pe care probabil nu le știați: la început, pneurile erau fabricate din cauciuc natural, care este alb. Materialul nu asigura însă o rezistență adecvată: pentru a-i îmbunătăți performanța, s-a decis să se adauge negru de fum, un pigment format din agregate speciale de atomi de carbon, obținut din arderea incompletă a hidrocarburilor.
Folosit inițial doar pentru banda de rulare, s-a considerat că pneurile complet negre au un aspect mai îngrijit și mai elegant decât cele în două culori, astfel încât combinația alb-negru anterioară a fost înlocuită cu negru complet.
Bonus: ideea pneurilor complet negre le-a aparținut lui Binney și Smith, fondatorii Crayola, cunoscuți pentru creioanele lor.
De ce banda de rulare are canale?
Rolul canalelor este de a crește frecarea pe asfalt, care influențează accelerarea maximă și distanța de frânare. Și „textura” lor este importantă: în condiții de umezeală, stratul de apă care se formează între pneuri și sol reduce considerabil aderența, canalelor având rolul de a drena apa acumulată, prevenind efectul de acvaplanare.
Cum știu dacă banda de rulare este uzată sau nu?
Tocmai cu ajutorul canalelor: folosind un indicator de adâncime, care se introduce în canale și măsoară adâncimea în milimetri, putem verifica adâncimea benzii de rulare, a cărei limită legală este de 1,6 mm, măsurabilă în orice punct al benzii de rulare.
Ortografie: „pneu” în engleză se scrie „tire” sau „tyre”?
Printre cele 8 lucruri interesante despre pneuri se numără și faptul că, deși multe componente auto au denumiri complet diferite pe cele două maluri ale Atlanticului, cum ar fi portbagaj (boot-trunk), capotă (bonnet-hood) etc., „tyre” (pneu) se pronunță la fel atât în engleza britanică, cât și în engleză americană.
Totuși, britanicii au păstrat mica ciudățenie ortografică care datează probabil din secolul al XV-lea sau al XVI-lea, probabil provenind din cuvântul „attyre”, referindu-se la necesitatea de a îmbrăca roțile pentru a crește aderența.
În timp ce americanii, cu înclinația lor de a simplifica lucrurile, au ales să scrie cuvântul așa cum se pronunță. „Tyre” se folosește în Regatul Unit, Irlanda și majoritatea națiunilor care fac sau au făcut parte din Commonwealth. Așadar, în funcție de ce parte a Atlanticului vă aflați, veți scrie „tyre” sau „tire”.
Cel mai mare pneu din lume
Dacă v-am spune că există un pneu uriaș, cu o greutate de 12 tone și o înălțime de 243 m, ne-ați crede?
Nu, nu este pneul unui autovehicul uriaș și nici o farsă: cel mai mare pneu din lume se află în Allen Park din Michigan, SUA. Se numește „Pneul uriaș” (a se vedea mai sus) datorită dimensiunilor sale „modeste” și a fost prezentat publicului la Târgul Mondial din 1965 ca o roată Ferris.
Pneuri de artilerie: în anii 1900, nu erau folosite doar de către soldați
Ați înțeles bine: până acum un secol, primele autovehicule erau echipate cu așa-numitele „roți de artilerie”, care aveau același butuc precum roțile de tun. Într-adevăr, pneurile erau atașate complet de jantă și nu puteau fi scoase de pe butuc. Ceea ce însemna că înlocuirea era destul de costisitoare și complicată!
Care este legătura între lego și pneuri?
Ultimul dintre cele 8 lucruri interesante despre pneuri este poate și cel mai „ciudat”: sunt mulți producători de pneuri la nivel mondial, iar unele mărci sunt cu siguranță renumite. Un nume iese însă în evidență în această listă extrem de lungă, deși este cunoscut pentru un alt tip de produs: Lego, mai exact. Renumitul producător danez de cărămizi de jucărie colorate a început ca producător de pneuri în anii ’60 și, în timp, a reușit să devină unul dintre cei mai mari producători de pneuri din lume!
Întreținerea pneurilor: iată cum puteți crește durata de viață a acestora
Lăsând la o parte lego, creioanele și pneurile de tun, cum putem crește durata de viața a pneurilor?
Când au fost produse pneurile noastre? Cât de des trebuie înlocuite? Cum ne putem da seama că există o problemă? Unde găsesc valoarea corectă a presiunii pentru a mă asigura că totul este în regulă?
Sunt doar câteva dintre întrebările la care chiar și cei mai experimentați șoferi se chinuie să răspundă.
Pneurile reprezintă o parte esențială a unui autovehicul, siguranța rutieră, consumul de carburant și performanța acestuia depinzând de starea pneurilor. În plus, dacă banda de rulare este foarte uzată, riscați să primiți o amendă sau chiar să vi se imobilizeze autovehiculul.
Sunt câteva verificări pe care le puteți efectua și singuri: pentru a vedea vârsta pneului, de exemplu, trebuie să verificați data de fabricație din patru cifre, imprimată întotdeauna pe flancul pneului.
Primele două cifre indică săptămâna, iar ultimele două anul de fabricație (de exemplu: 1417 înseamnă că pneul este fabricat în săptămâna a 14-a din 2017).
Verificarea presiunii în pneuri și a grosimii benzii de rulare, despre care am vorbit deja, sunt de asemenea operațiuni simple, pe care orice șofer le poate efectua singur. Pentru a măsura gradul de uzură, există și o metodă foarte simplă: folosiți o monedă de 1 euro pentru pneurile de vară și una de 2 euro pentru cele de iarnă. În ambele cazuri, coroana exterioară nu trebuie să depășească marginea benzii de rulare.
Aceeași verificare rapidă poate fi efectuată uitându-vă la marcajele din canal. Verificarea vizuală periodică a pneurilor vă permite să detectați orice anomalie, cum ar fi tăieturi sau umflături cauzate de gropi cu marginea ascuțită sau de lovirea trotuarului în timpul manevrelor. În aceste cazuri, înlocuirea pneurilor (două pe fiecare punte) este singura soluție recomandată.
Cu toate acestea, puteți limita uzura pneurilor. Cum? Prin lucrări de întreținere și verificări frecvente. Și mai ales urmând câteva sfaturi inteligente: să vedem care sunt acestea.
Menținerea în stare perfectă a pneurilor
O verificare, chiar și numai vizuală, a autovehiculului ar putea fi suficientă pentru a descoperi eventuale probleme critice, după cum am văzut. În primul rând, presiunea în pneuri: o presiune mai mică decât cea necesară, pe lângă faptul că determină o creștere semnificativă a consumului de carburant și accelerează procesul de uzură a pneurilor, pune în pericol și siguranța ocupanților autovehiculului. De asemenea, trebuie să apelați la un specialist pentru a verifica dacă autovehiculul este echilibrat și pentru a vă asigura că niciunul dintre cele patru pneuri nu este suprasolicitat. În acest sens, se recomandă cu tărie rotația periodică a pneurilor, pentru a limita uzura benzii de rulare.
Și stilul de conducere este important: frânarea bruscă, viteza excesivă, intrarea cu viteză în curbe și în sensurile giratorii, accelerările incorect calibrate determină uzura rapidă a pneurilor.
Reglarea geometriei roților
Geometria roților trebuie verificată cel puțin la fiecare 10.000 km în cazul unei utilizări normale a autovehiculului și la fiecare 5.000 km în cazul autovehiculelor sport. O primă verificare a geometriei roților poate fi efectuată complet autonom: luați mâinile de pe volan și parcurgeți câțiva zeci de metri pe un drum drept și plat, verificând dacă autovehiculul se deplasează în linie dreaptă. În caz contrar, se recomandă să contactați un specialist cât mai repede posibil.
Valve
Împreună cu pneurile, este esențial să înlocuiți și valvele. Valvele sunt intens solicitate în timpul deplasării, lucru care, pe termen lung, poate cauza funcționarea defectuoasă a acestora. Pentru a preveni eventualele probleme, starea acestora trebuie verificată în mod regulat.
Alegerea pneurilor potrivite în funcție de anotimp
Folosirea unor pneuri de iarnă în timpul verii crește considerabil consumul de carburant și poate duce la o uzură mai rapidă a benzii de rulare: de aceea, ar trebui să alegeți pneurile potrivite pentru anotimpul respectiv. De obicei, se recomandă să le schimbați de două ori pe an. Dacă acest lucru nu este posibil, un compromis practic ar fi să optați pentru pneuri all-season.
De asemenea, folosirea unor pneuri de vară în timpul iernii vă expune la riscuri mari, deoarece aderența poate fi prea scăzută. În plus, un pneu de vară folosit la temperaturi scăzute de iarnă riscă să se deterioreze foarte rapid. Într-adevăr, pneurile de vară supuse la temperaturi scăzute devin foarte rigide și acest lucru nu numai că scade aderența, dar expune și modelul benzii de rulare la riscul de rupere și exfoliere.
Acest lucru ar putea duce chiar la pierderea garanției, fiind echivalent cu o utilizare greșită, ceea ce ar însemna că eventualele daune nu vor fi acoperite. Banda de rulare poate fi deteriorată chiar dacă drumul nu este acoperit cu zăpadă; este suficient ca temperatura exterioară să fie foarte scăzută.
În sfârșit, pierderea aderenței este evident considerabilă în condiții de zăpadă, dar și în caz de ploaie, situații care pot cauza accidente rutiere .
Cu alte cuvinte, pneurile reprezintă un aspect crucial al conducerii și ar trebui verificate și îngrijite în mod constant.
SFATURI ȘI RECOMANDĂRI DE LA MOTRIO
PNEURI
Pneurile au un rol crucial pentru siguranța la volan, fiind singurul punct de contact între șofer și carosabil. Acestea se deteriorează în timp și în funcție de frecvența de utilizare a autovehiculului, precum și din cauza stării drumului și a stilului de conducere al fiecărui șofer.
RECOMANDAREA NOASTRĂ
Cele două aspecte care trebuie monitorizate periodic sunt presiunea în pneuri și adâncimea benzii de rulare, a cărei limită legală în Europa este de 1,6 mm.
Dacă folosiți frecvent autovehiculul, mai ales în orașe, unde banda de rulare se uzează mai ușor, apelați la unul din service-urile auto MOTRIO, unde tehnicienii noștri vor efectua o inspecție vizuală a pneurilor și vor verifica adâncimea benzii de rulare. Pentru o siguranță maximă, pneurile trebuie să fie înlocuite la fiecare 40.000 km sau la fiecare 5 ani.
Noul pneu MOTRIO Fairway este produs în Europa, asigură conducerea în siguranță în orice condiții meteorologice și este disponibil în cele trei versiuni:
De vară - De iarnă - All-season
Caracteristici principale:
· 51 de articole disponibile
· Durabile din punct de vedere ecologic: consum scăzut de carburant și rezistență redusă la rulare
· Dimensiuni între 13” și 20”
Programați-vă la cel mai apropiat service auto MOTRIO cu doar câteva clicuri!
Riscurile sunt întotdeauna prezente atunci când ne deplasăm cu autovehiculul; prin urmare, trebuie să fim precauți și deosebit de vigilenți în orice moment. Evident că uneori nu este suficient: este aproape imposibil să evităm complet riscul de implicare în accidente rutiere. Putem însă reduce semnificativ numărul acestora. Cum? Urmând câteva reguli simple și, mai ales, cunoscând cauzele cele mai frecvente ale accidentelor auto.
CUPRINS
Cele mai frecvente cauze ale accidentelor auto
- Folosirea unui smartphone în timpul conducerii
- Adormitul la volan
- Alcoolul și drogurile
- Viteza excesivă
- Condițiile meteorologice
- Un autovehicul nesigur
Cele mai frecvente cauze ale accidentelor auto
Care sunt cele mai frecvente situații care pot provoca producerea unor accidente rutiere? Vă prezentăm câteva dintre cele mai frecvente, astfel încât să puteți recunoaște comportamentele riscante și să preveniți accidentele auto.
Folosirea unui smartphone în timpul conducerii
Știați că privitul la ecranul unui smartphone timp de trei secunde în timp ce vă deplasați cu 130 km/h pe autostradă echivalează cu parcurgerea a o sută de metri cu ochii închiși?
Aceasta este realitatea! Prin urmare, pare evident că principala cauză a accidentelor auto este folosirea unui smartphone. Într-adevăr, sunt mult prea frecvente cazurile de șoferi distrași de telefonul mobil, care se uită la ecran în loc să fie atenți la drum, care țin dispozitivul cu o mână, nefiind prea concentrați pe condițiile de trafic. Din nefericire, tentația de a folosi telefonul mobil, de a citi mesajele poate sau de a răspunde la un apel telefonic fără a purta căști, este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor la volan (șoferii primind adesea amenzi mari și, în consecință, puncte de penalizare). Pentru a vă face o idee despre cât de periculos este acest obicei, este suficient următorul exemplu:
Adormitul la volan
Unul dintre cei mai parșivi dușmani ai unui șofer este adormitul la volan, o problemă care îl ia prin surprindere și are adesea consecințe foarte grave. Multe persoane aleg să se urce la volan fără să se fi odihnit suficient sau poate după o masă copioasă: aceasta este cauza unui număr mare de accidente auto care au loc în fiecare zi. Sfatul nostru este, evident, să conduceți întotdeauna cu un grad ridicat de vigilență, și să vă odihniți înainte de a porni la drum. În plus, mai ales în timpul călătoriilor lungi, faceți pauze pentru a vă revigora și, în orice caz, opriți-vă întotdeauna, dacă este posibil, la primele semne de pleoape grele și somnolență.
Alcoolul și drogurile
Consumul – și abuzul – de alcool sau substanțe stupefiante rămâne una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor auto: într-adevăr, ambele pot afecta semnificativ gândirea limpede a șoferului. De aceea, în ultimii ani, controalele s-au intensificat, iar amenzile au devenit mult mai dure pentru cei care conduc sub influența alcoolului sau a substanțelor stupefiante. Cu toate acestea, alcoolul și substanțele stupefiante continuă să constituie una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere, inclusiv cele deosebit de grave.
Viteza excesivă
Conducerea cu viteză ridicată, peste limita stabilită de lege, duce la creșterea distanțelor de frânare și, prin urmare, șoferului îi este mult mai greu să păstreze controlul asupra autovehiculului. În plus, conducând cu viteză mare, riscați să nu aveți timpul necesar pentru a evita orice obstacol. Și portofelul dumneavoastră este afectat în această situație: amenzile pot fi foarte mari.
Condițiile meteorologice
De multe ori, vremea nu ține cu șoferul, fiind mai degrabă o capcană care provoacă accidente rutiere grave. De aceea, vă pot fi de ajutor câteva trucuri de întreținere inteligente . Ceața, ploaia, vântul puternic, zăpada și drumurile acoperite cu gheață pot fi periculoase pentru cei care călătoresc într-un autovehicul. În aceste condiții trebuie să dați dovadă de prudență maximă și poate fi chiar nevoie să opriți: într-adevăr, vizibilitatea poate fi grav afectată în condiții meteorologice nefavorabile; în plus, distanța și durata de frânare se schimbă și ați putea avea probleme în a menține controlul asupra autovehiculului.
Un autovehicul nesigur
Accidentele auto sunt adesea cauzate și de faptul că autovehiculul nu este într-o stare optimă de funcționare. Pneurile și frânele uzate, precum și defecțiunile nedetectate se pot dovedi a fi o problemă majoră și un pericol uriaș. De aceea, trebuie să respectați întotdeauna termenele limită pentru operațiunile de întreținere de rutină și să contactați un specialist pentru o verificare detaliată imediat ce apar îndoieli cu privire la buna funcționare a autovehiculului.
SFATURI ȘI RECOMANDĂRI DE LA MOTRIO
Se recomandă întotdeauna întreținerea periodică a autovehiculului; astfel, pe lângă faptul că aveți siguranța utilizării unui autovehicul 100% eficient și sigur, puteți prelungi durata de viață a acestuia.
Service-urile auto MOTRIO efectuează lucrări de întreținere pentru toate autovehiculele aflate în circulație. La service-urile noastre auto veți găsi și ulei marca MOTRIO pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare, pentru ultima generație de motoare diesel și pe benzină, inclusiv cele dotate cu filtre de particule
și autovehiculele cu sistem de injecție directă sau indirectă.
Programați-vă la cel mai apropiat service auto MOTRIO cu doar câteva clicuri!
S-a aprins o lampă de avertizare pe tabloul de bord al autovehiculului și nu știți ce înseamnă? Nu vă panicați! Iată un ghid practic și cuprinzător pentru recunoașterea lămpilor și pictogramelor de avertizare din autovehicul.
Autovehiculele noi țin pasul cu tehnologia, în prezent lămpile de avertizare având tot mai multe funcții noi pentru a ne avertiza nu doar că autovehiculul funcționează corespunzător, ci și că ceva nu este în regulă. De aceea, este esențial să aveți cel puțin cunoștințe de bază privind tipul lămpilor de avertizare instalate în sistemul de aprindere al autovehiculului.
O lampă de avertizare nu trebuie să fie niciodată ignorată, dar nici să constituie un motiv de panică; aceste lămpi ne pot ajuta să detectăm și să rezolvăm imediat o posibilă problemă, evitând producerea unor daune mai grave.
Așadar, iată cum puteți recunoaște lămpile și pictogramele de avertizare din autovehicul.
CUPRINS
Cum recunoașteți lămpile și pictogramele de avertizare din autovehicul: culori
- Lămpile de culoare roșie
- Lămpile de culoare galbenă și portocalie
- Lămpile de culoare verde
- Lămpile de culoare albastră
Culorile diferitelor lămpi de avertizare
Cum recunoașteți lămpile și pictogramele de avertizare din autovehicul: culori
Lămpile de avertizare de pe tabloul de bord al autovehiculului sunt indicatori vizuali care ne ajută să știm dacă anumite componente funcționează corespunzător (dacă luminile se aprind corect sau cât de mult carburant mai este în rezervor) și, prin urmare, sunt extrem de utile. Lămpile de avertizare au diferite culori (roșu, galben sau portocaliu, verde și albastru) în funcție de gravitatea problemei raportate.
Lămpile de culoare roșie
Lămpile de avertizare de culoare roșie sunt cu siguranță cei mai temuți indicatori pentru toți șoferii: semnalează un pericol iminent legat de autovehicul și avertizează șoferul să oprească imediat autovehiculul. Acestea sunt însoțite, de obicei, de un semnal sonor pentru a indica o problemă gravă.
Lămpile de culoare galbenă și portocalie
Lămpile de avertizare de culoare galbenă sau portocalie indică faptul că există probleme critice care necesită atenție, dar sunt mai puțin grave decât cele indicate de lămpile de culoare roșie. Acestea semnalează, de regulă, o anomalie sau o defecțiune a autovehiculului, de exemplu, faptul că nivelul de carburant este foarte scăzut sau că presiunea în pneuri este incorectă.
Lămpile de culoare verde
Dacă se aprinde o lampă de culoare verde, nu trebuie să intrați în panică: această culoare indică faptul că ceva este pornit și funcționează corespunzător. Unele informații obișnuite indicate de aceste lămpi de avertizare se referă la aprinderea fazei scurte sau a semnalizatoarelor de direcție.
Lămpile de culoare albastră
Lămpile de avertizare de culoare albastră nu sunt la fel de des întâlnite în autovehicule precum alți indicatori și indică, în general, faptul că faza lungă este activată. Mai rar, la anumite modele, această lampă de avertizare poate indica o temperatură prea scăzută a motorului.
Cele mai frecvente lămpi de avertizare și semnificația acestora
Lampa de avertizare STOP: dacă în timpul conducerii este afișat cu roșu cuvântul STOP, trebuie să opriți imediat autovehiculul și să solicitați asistență profesionistă
Lampa de avertizare pentru temperatura lichidului de răcire: dacă se aprinde în timpul conducerii, opriți imediat autovehiculul și verificați nivelul lichidului de răcire
Lampa de avertizare privind fixarea centurilor de siguranță din față: se aprinde atunci când șoferul sau pasagerul din față nu și-a fixat centura de siguranță
Lampa de avertizare privind nivelul de încărcare a bateriei: aprinderea acestei lămpi în timpul conducerii indică faptul că bateria este descărcată sau, dimpotrivă, supraîncărcată
Lampa de avertizare privind frâna de mână: indică faptul că frâna de mână este acționată
Lampa de avertizare pentru uși deschise: se aprinde dacă una sau mai multe uși sunt deschise
Lampa de avertizare privind nivelul scăzut de carburant: aprinderea acestei lămpi indică un nivel foarte scăzut de carburant în rezervor
Lampa de avertizare privind defectarea motorului sau sistemul antipoluare: dacă începe să lumineze intermitent, reduceți turația motorului și solicitați asistență profesionistă
Lampa de avertizare ABS: indică o defecțiune a sistemului de antiblocare a roților la frânare
Lampa de avertizare pentru preîncălzire: la autovehiculele diesel, se aprinde pentru a indica faptul că bujiile incandescente se încălzesc și apoi se stinge în câteva secunde
Lampa de avertizare airbaguri: aprinderea acestei lămpi indică o defecțiune a airbagurilor care necesită asistență profesionistă
Lampa de avertizare privind controlul stabilității: indică faptul că sistemul de control al stabilității este activat din cauza unei pierderi bruște a controlului direcției
Lampa de avertizare privind luminile de parcare: indică faptul că luminile de parcare sunt aprinse
Lampa de avertizare pentru faza scurtă: indică faptul că faza scurtă este activată
Lampa de avertizare privind proiectoarele de ceață: indică faptul că proiectoarele de ceață sunt aprinse
Lampa de avertizare privind luminile de ceață spate: indică faptul că luminile de ceață spate sunt aprinse
Lampa de avertizare privind semnalizatoarele de direcție: indică faptul că semnalizatoarele de avarie sau semnalizatoarele de direcție dreapta/stânga sunt aprinse
Lampa de avertizare privind modul ECO: se aprinde doar atunci când modul ECO este activat. Culoarea poate varia în funcție de producătorul autovehiculului
Lampa de avertizare pentru faza lungă: indică faptul că faza lungă este activată
Lampa de avertizare privind temperatura motorului: indică o temperatură scăzută a motorului. Trebuie evitate turațiile și solicitările ridicate
Identificarea din timp a lămpilor și pictogramelor de avertizare ale autovehiculului și, prin urmare, a defecțiunilor este extrem de importantă pentru siguranța șoferului și a pasagerilor.
Pentru aceasta, sistemul electric al autovehiculului trebuie să funcționeze corespunzător: în caz contrar, este posibil ca unele lămpi de avertizare să nu indice anomalii care trebuie verificate, periclitând siguranța ocupanților autovehiculului.
SFATURI ȘI RECOMANDĂRI DE LA MOTRIO
DIAGNOZA COMPONENTELOR ELECTRONICE
Componentele electronice sunt implicate în multe aspecte ale funcționării autovehiculelor actuale. De fapt, este posibil să fi văzut lămpi și pictograme de avertizare galbene sau roșii care apar pe tabloul de bord al autovehiculului.
Diagnoza componentelor electronice este un aspect cheie al întreținerii unui autovehicul; într-adevăr, analiza computerizată îi va permite tehnicianului să detecteze cu exactitate defecțiunile componentelor electrice și electronice ale autovehiculului și să evalueze starea și siguranța acestora. În timpul acestei analize pot fi efectuate mai multe operațiuni, precum programarea și cartografierea unității de comandă pentru optimizarea consumului, verificarea consumului de carburant și a funcționării corespunzătoare a lămpilor de avertizare și a senzorilor.
RECOMANDAREA NOASTRĂ
Vă recomandăm să efectuați o verificare cel puțin o dată la doi ani.
Iată câteva indicii ale unei posibile defecțiuni:
· Lămpi de avertizare care se aprind aleatoriu
· Defecțiuni ale senzorilor
· Valori inconsecvente rezultate la autodiagnoza autovehiculului
În cazul în care considerați că este nevoie de o diagnoză a componentelor electronice ale autovehiculului, programați-vă la cel mai apropiat service auto cu doar câteva clicuri!
Geamuri aburite, zăpadă, faruri murdare, drumuri inundate: ne putem confrunta cu multe probleme în timpul deplasării cu un autovehicul. De multe ori, a ști cum să reacționăm în anumite condiții, ce trucuri și stratageme să folosim, și chiar cunoașterea câtorva lucruri interesante despre autovehicule ne pot fi de un real folos.
Așadar, iată câteva trucuri, lucruri interesante despre autovehicule și câteva sfaturi inteligente și mai puțin cunoscute care contribuie la minimizarea stresului, reducerea cheltuielilor și îmbunătățirea experienței de conducere.
CUPRINS
Lucruri interesante despre autovehicule: zăpadă și gheață: cum procedăm?
Lucruri interesante despre autovehicule: ce facem în caz de inundații?
Sfaturi mai puțin cunoscute: lichid de spălat vase pe geamurile autovehiculului…
... și pastă de dinți pe faruri!
Lucruri interesante despre autovehicule: cum remediem singuri zgârieturile sau fisurile de pe parbriz
Trucuri și informații interesante despre autovehicule pe care probabil nu le cunoașteți
Lucruri interesante despre autovehicule pe care orice șofer adevărat ar trebui să le cunoască: zăpadă și gheață: cum procedăm?
Grindina, ploaia, vântul și zăpada pot fi periculoase chiar și pentru cei mai experimentați șoferi: trebuie să știți cum să faceți față acestor provocări, pentru a preveni riscul de apariție a unor probleme și de producere a unor accidente.
Primul pas este, fără îndoială, verificarea stării frânelor și a sistemului electric, dar mai există un mic truc pentru a menține buna funcționare a ștergătoarelor de parbriz: trebuie doar să le țineți ridicate când autovehiculul este staționat, pentru a preveni acumularea de zăpadă sau gheață pe acestea, care îngheață și întărește cauciucul. De asemenea, se recomandă să evitați folosirea ștergătoarelor de parbriz acoperite de zăpadă înainte de a le curăța bine. Și duzele de pulverizare trebuie să fie ajustate.
În plus, dacă temperatura scade sub punctul de îngheț, se recomandă să utilizați antigel pentru a preveni înghețarea apei din conducte folosită la curățarea parbrizului.
O mică informație interesantă despre lumea autovehiculelor de reținut în aceste cazuri: este util să parcați întotdeauna autovehiculul cu partea frontală orientată spre est, pentru ca soarele care răsare să încălzească parbrizul și să topească mai repede zăpada.
În sfârșit, orice șofer ar trebui să aibă întotdeauna în autovehicul câteva accesorii valoroase, cum ar fi: mănuși termice pentru montarea lanțurilor antiderapante, o racletă pentru îndepărtarea gheții de pe parbriz, o lopată mică pentru a îndepărta zăpada de pe drum, dacă este necesar.
Lucruri interesante despre autovehicule: ce facem în caz de inundații?
Când vorbim de lucruri interesante despre autovehicule, schimbările climatice joacă un rol important: în ultimii ani, acestea au provocat o instabilitate meteorologică tot mai mare, în special în ceea ce privește ploaia. Riscul de inundații este din ce în ce mai prezent, în special în anumite locuri. Prin urmare, este esențial în aceste cazuri să luăm câteva mici măsuri de precauție în timpul conducerii, pentru siguranța noastră și a celorlalți ocupanți ai autovehiculului.
În primul rând, dacă drumul este inundat, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă întoarceți. Dacă nu vă puteți întoarce, trebuie să opriți autovehiculul și să mergeți într-un loc sigur.
De asemenea, este important să mențineți radioul pe posturile care transmit informații din trafic, să evitați podurile și pasajele subterane, să reduceți viteza și să evitați frânările bruște și fenomenul de acvaplanare. Dacă nivelul apei crește și mai mult, este bine să descuiați ușile și să deschideți geamurile, astfel încât să puteți ieși ușor din autovehicul dacă este nevoie.
Un parbriz aburit poate fi, de asemenea, foarte periculos, deoarece vă împiedică să aveți o vizibilitate clară asupra drumului. Pentru această „neplăcere” există un truc foarte simplu: umpleți un ciorap vechi cu mult nisip curat pentru pisici (da, ați înțeles bine!) și faceți-i un nod; apoi, puneți-l într-un alt ciorap și legați-l și pe acesta. Acum, puneți ciorapul pe planșa de bord, astfel încât să nu vă încurce în timp ce conduceți, și parbrizul nu se va mai aburi.
Lichid de spălat vase pe geamurile autovehiculului…
Iată un sfat mai puțin cunoscut: lichidul de spălat vase este foarte util pentru înmuierea și îndepărtarea murdăriei de pe geamuri și de pe parbriz. Ei bine, da: ștergeți unde este nevoie cu o lavetă și apă caldă, apoi clătiți și aplicați produsele anti-halo obișnuite.
... și pastă de dinți pe faruri!
În plus, dacă nu aveți la dispoziție produse de curățare specifice și farurile autovehiculului sunt foarte murdare (în special din cauza depunerilor de grăsime și a resturilor de insecte), le puteți curăța foarte bine cu banala pastă de dinți. Cum? Aplicând-o pe suprafață cu o periuță moale, lăsând-o să acționeze câteva minute și apoi clătind cu apă din abundență.
Lucruri interesante despre autovehicule: cum remediem singuri zgârieturile sau fisurile de pe parbriz
Dacă observați o fisură în parbriz, aceasta ar trebui remediată înainte să se mărească: este de ajuns o lovitură sau o groapă și sticla se poate sparge complet. Sfatul nostru, bineînțeles, este să apelați la un specialist , dar dacă fisura este mică, puteți folosi două mici trucuri: dacă zgârietura este mică și subțire, puteți folosi pastă de dinți (din nou!) pentru a o repara sau măcar acoperi;
dacă însă zgârietura este ceva mai mare, puteți folosi ojă transparentă: după ce ați curățat parbrizul și l-ați lăsat să se usuce, aplicați oja de-a lungul fisurii. După ce se usucă, folosiți puțin șmirghel fin pentru a îndepărta excesul de ojă.
Trucuri și informații interesante despre autovehicule pe care probabil nu le cunoașteți
Printre lucrurile interesante despre autovehicule, un truc deosebit de util se referă la dezodorizarea habitaclului: dacă nu doriți să folosiți clasicele odorizante, care provoacă adesea o stare de amețeală și uneori sunt chiar iritante, puneți șervețele parfumate în duzele de aer condiționat înainte de a porni sistemul de climatizare.
În doar câteva minute veți simți un parfum proaspăt în întregul habitaclu.
Un ultim lucru deosebit de interesant despre autovehicule: în cazul unor temperaturi deosebit de scăzute, este posibil ca un autovehicul lăsat afară noaptea să fie acoperit dimineața cu un strat subțire de gheață.
Acesta devine o problemă în cazul în care gheața blochează ușile și mecanismul de închidere centralizată, lucru care se întâmplă des sub o anumită temperatură exterioară.
O soluție ar fi deblocarea ușilor prin introducerea cheii, însă această operațiune ar putea fi dificilă dacă și mecanismul a înghețat. În aceste cazuri există un truc simplu: pulverizați puțin alcool sau dezinfectant în încuietoare și pe cheie. Alcoolul – care se regăsește și în spray-urile și gelurile dezinfectante – are capacitatea de a topi gheața în câteva secunde.
Programați-vă la cel mai apropiat service auto MOTRIO cu doar câteva clicuri!